vrijeme: 22.11.2023. - 30.11.2023.
mjesto: Pula
Otvorenje izložbe multimedijalne instalacije “Morphotex” umjetnice Ide Blažičko održat će se u srijedu 22. studenoga u 20 sati u prostoru Dnevnog boravka DC Rojca u Puli.
„Morphotex“ je naziv multimedijalne tekstilne instalacije nastale interdisciplinarnim istraživanjem strukturne obojenosti materijala. Eksperimentalno istraživanje tekstilnih materijala manifestirano multimedijalnom instalacijom Morphotex omogućuje vidljivost onoga što je ljudskom oku skriveno - boja i taktilne površine djeluju kao univerzalni jezik koji se može koristiti za tumačenje podataka. Vizualne i taktilne povratne informacije ostvarene putem boje i površine opipljiv su i pristupačan način za razumijevanje onoga što nas okružuje. Morphotex mijenja koncept tkanine i njena ograničenja s fokusom na prirodne oblike i nevjerojatne palete promjenjive boje aplicirane na organičku skulpturu.
Tekstilna skulptura okupana svjetlošću pretvara cijeli prostor u kontemplativnu zonu. Ovom umjetničkom instalacijom istražuju se koncepti interakcije, percepcije i interpretacije s idejom stvaranja uranjajućeg umjetničkog doživljaja kroz jedinstveno prožimanje svjetlosti, skulpture i prostora.
U prirodi postoji mnogo primjera strukturne obojenosti (leptiri, ptice, kukci, biljke) koja ima potencijal primjene u mnogim inovativnim područjima, a najmanje je zastupljena u umjetnosti. Strukturna obojenost posebno se ističe na primjeru paunovog perja i različitih tropskih leptira. Krila Morpho leptira pokrivena su sitnim ljuskicama koje se preklapaju. Te ljuskice su pigmentirane melaninom koji stvara crnu i smeđu boju, a ostale boje obično ne stvara pigment već mikrostruktura ljuskica. Kroz dinamičnu i promjenjivu prirodu instalacije postići će se jedinstveno i neponovljivo iskustvo koje odražava neprestanu mijenu.
Životopis
Ida Blažičko diplomirala je kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 2007., studijski boravila na Indiana University of Pennsylvania (SAD), a na Kineskoj akademiji umjetnosti u Hangzhou 2012. godine doktorirala s disertacijom na temu Sustainable Public Art: Re-creating Urban Environment, gdje je i gostujuća profesorica. Ida u svome dosadašnjem radu bilježi realizaciju niza prostorno specifičnih skulptura inspiriranih glavnim istraživačkim interesima koji uključuju ono što se događa u preklapajućim područjima gdje možemo zamagliti granice i upotrijebiti biomimetiku kao umjetnički alat te ponuditi rješenja na probleme u okolišu. Na temu biomimetike doktorirala je 2016. pri Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu (Biomimetika u službi umjetnosti). U javnim prostorima realizirala je skulpture od čelika Vjetar (Šangaj, 2011.), Vjetar II (Hangzhou, 2012.), Kakva tišina – u pećinu ponire zrika cikada (San Vito al Tagliamento, 2017.), Cloud i Leaves (EGM Skopje, 2022.). Jedinstvom monumentalnih dimenzija, krhkih materijala i biomorfne motivike u direktnom perceptualnom odnosu s promatračem njene skulpture pružaju dojam plemenite i dostojanstvene efemernosti koji autorica potencira ili nadograđuje, povezujući ih umjesto naslova ili objašnjenja s poetskim slikama haiku poezije. Tijekom 2017. boravi na umjetničkoj rezidenciji Cité Internationale des Arts u Parizu, te izlaže ambijentalnu skulpturu Blossoms u javnom prostoru. Godine 2018. skulptura Val uvrštena je u zbirku Fondacije Ado Furlan (Pordenone, Italija). U okviru Bijenala suvremene tekstilne umjetnosti Contextile, 2018. umjetnički je boravila u portugalskom gradu Guimarães te realizirala prostorno specifičnu skulpturu Traces of Time. Docentica je na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti i dopredsjednica Hrvatskog društva likovnih umjetnika (HDLU) u Zagrebu.
Izložba je ostvarena uz potporu Grada Pule i Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske.