Studentica Lea Ana Kajba čisti površinu skulpture Desnog razbojnika
Studentica Lucija Vukman i skulptura Lijevog razbojnika
IZVJEŠĆE O STUDENTSKOJ RESTAURATORSKOJ PRAKSI
Slijedom dugogodišnje uspješne suradnje s Urednom za kulturna dobra Zagrebačke nadbiskupije i ove se akademske godine, od 31. 5. do 3. 6. održala restauratorska praksa za studentice i studente 2. i 4. godine kiparskog smjera Odsjeka za konzerviranje i restauriranje umjetnina Akademije likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu.
Restauratorsku praksu pod voditeljstvom red. prof. mr. art. Zvjezdane Jembrih i doc. mag. art. Ane Božičević, te uz suradnju vanjske suradnice mag. art. Valentine Bakše pratile su djelatnice nadležnog Gradskog zavoda za zaštitu kulture i prirode grada Zagreba, a u jednodnevnoj suradnji pridružili su nam se studenti i studentice diplomskog studija Povijesti umjetnosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu uz voditelja, izv. prof. dr. sc. Danka Šoureka.
Suradnja između institucija, interdisciplinarnost, a prije svega ljubav za sakralnu baštinu, kao i neprestano nastojanje da se ona, unatoč teškim razdobljima, očuva, stručno obnovi, valorizira i prezentira, povezuje nas već više od 15 godina.
Časna sestra Lina Plukavec od početka inicira, prati i podupire naš rad, predstojnik Ureda za kulturna dobra preč. dr. sc. Vlado MIkšić i tajnik Tomica Plukavec intenzivno s nama provode hitne mjere zaštite najugroženijih umjetnina, koordiniraju i planiraju, a Nadbiskupski duhovni stol sufinancira ovu suradnju.
Kao i svake godine do sada, naš zadatak u okviru ove prakse je – preventivna zaštita i hitne intervencije na onome što je najugroženije.
Ove smo godine bili smješteni u autentičan prostor Domitrovićeve kule, pod okriljem Katedrale, a bavili smo se – razbojnicima: Lijevim i Desnim. Ove dvije vrijedne drvene skulpture iz grupe Raspeće, porijeklom su iz župne crkve Svetoga Marka u Zagrebu, a od 40-ih godina prošloga stoljeća pohranjene su u Dijecezanskom muzeju Zagrebačke nadbiskupije. Kvalitetne barokne skulpture, potamnjele od čađi i prljavštine, s nestabilnim slojevima polikromije i odlomljenim dijelovima preventivno smo podlijepili, površinski očistili i dokumentirali, te pripremili za “bolja vremena”, kada će i jedan i drugi razbojnik zavrijediti cjelovite konzervatorsko-restauratorske radove.
Istovremeno smo doslovce spašavali drvenu skulpturu Krista u grobu – zbog posvemašnje oštećenosti drva dijelovi ove skulpture se rasipaju i otpadaju. Proveli smo hitne mjere preventivne zaštite, početno konsolidiranje drva i podljpljivanje nestabilnih slojeva, te skulpturu zatim zapakirali na odgovarajući način. Kao dio tzv. Kokšine zbirke, ova skulptura, starija i vrjednija no što izgleda na prvi pogled, zahtijeva što hitnije istraživačke i cjelovite konzervatorsko-restauratorske radove.
U restauratorskoj praksi sudjelovali su: Lea Ana Kajba, Josip Popović, Alma Šarić, Josip Simon i Lucija Vukman