Otvorenje izložbe Ane Vinković pod nazivom Pleti - Pleši posjetite u četvrtak, 28. 9. 2017. u 19 h u potkrovlju Galerije SC. Izložba je otvorena do 7. 10. radnim danom od 12-20 h te subotom od 10-13 h.
Tema diplomskog rada Pleti-Pleši jest ritualno i koncentrirano izvođenje određenih radnji, a izražena je kroz oblik trokanalne video-instalacije. Svaki od tri video-rada su eksperimentalne prirode te reprezentiraju po jedan segment teme. Ovi video-radovi sadržavaju, pored vizualne i auditivne, i performativnu dimenziju. Odvijanje radnji jest neki oblik rituala, tj. obreda koji zahtijeva aktivno sudjelovanje. Ja sam i autorica radova i glavna glumica. Osoba nositeljica radnji. Tako je iz jednostavnog razloga – sva odgovornost je moja i svi doživljaji pri izvođenju radnji su moji. Važno mi je iskusiti rad iz treće perspektive. Osim one autorske i gledateljeve, postoji i treća – izvođačka – tijelo kao nositelj radnje; tijelo kao opna koja odvaja nešto od okruženja; tijelo kao dio likovne kompozicije, ali najvažnije, kao spona s materijalnim svijetom – tijelo kao medij.
Pletenje pletenice je radnja koja je tematski odredila prvi video-rad pod nazivom Pletenica. Nije nam poznat identitet osobe koja plete, ali kasnije saznajemo da je to ista djevojka koja se pojavljuje ili naslućuje u sva tri video-rada. Sva pažnja i koncentracija (i moja vlastita i ona buduća gledateljeva) usmjerena je na tu jednu radnju – pletenje pletenice od kose. Tako i priroda plete, posebno i doslovno vidljivo u biljnom svijetu, plete i povezuje, vezuje za sebe, vezuje dijelove sebe same. Pletenje i pletenica su ovdje simboli sveopće povezanosti.
Haljina je video-rad u kojemu odjevni predmet postaje živ i izvodi radnju plesanja. Ovdje ne postoji subjekt koji nosi odjevni predmet, a ni haljina više nije objekt – haljina postaje subjekt, ona koja vrši radnju. Postaje živa. Haljina je u nekoj svojoj realnosti, ona je sama hibrid. Nemoguće ju je svrstati. Ona ne pripada stvarima jer se vidi i osjeća kako je živa, osjeća se težina tijela, ali ona ne pripada niti bićima jer nema tijela koje je nosi, nema oči, nema usta kojima bi nam što kazala, ne osjeća druge i ne razumije ih. Ona je ta koja sve doživljava preko drugih, preko tog tijela koje ju oblači na sebe, njezin produžetak života, no ovdje ipak odsutno.
Treći video-rad je Okolo tebe koji tematizira temu zatvorenosti i ljubavi kao odgovor na zatvorenost. Postoje dvije djevojke: Spavačica i Plesačica. One predstavljaju dvije naravi unutar ljudske ličnosti, pasivnu i aktivnu, onu zatvorenu i onu otvorenu. Spavačica sjedi na stolcu i u svom je omotaču, ne komunicira; možda ima i ona svoj okoliš, ali ga u svojoj zatvorenosti i nemogućnošću komuniciranja i otvaranja i davanju svijetu - ne vidi. Plesačica je komunikativna, ona se trudi i traži da se trudiš. Sama ljubav. Ona stavlja zavjese na okolno grmlje. Nakon što je uredila prostor, Plesačica pokloni jedan cvijet Spavačici, a ona kao znak buđenja isplete pletenicu od svoje raspuštene kose. Rad završava međusobnim ispreplitanjem djevojaka u plesu.
Ana Vinković rođena je 1993. u Bjelovaru gdje je završila Ekonomsku i birotehničku školu. Godine 2012. upisuje preddiplomski sveučilišni studij Grafika na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu. Preddiplomski studij završila je pod mentorstvom Izv.prof.art. Mirjane Vodopije 2016. Trenutačno pohađa diplomski sveučilišni studij Grafika u klasi Izv.prof.mr.art. Tanje Dabo. Izlagala je na desetak skupnih izložbi u Hrvatskoj i inozemstvu te jednoj samostalnoj pod nazivom Vani je unutra (zajednički projekt s Manuelom Gospočić i Sunčanom Vran). U svom radu izražava se kroz slikarstvo, crtež, fotografiju i video.