Slika 1. Kompozicija, Petar Štembera |
Diplomski rad, Katarina Apolonio
Mentorica: | izv. prof. mr. art. Tamara Ukrainčik |
Komentor: | izv. prof. dr. sc. Vladan Desnica |
Datum obrane: | 19. rujna 2016. |
U suglasnosti s mentoricom, izv. prof. mr. art. Tamarom Ukrainčik i višom konzervatoricom-restauratoricom, mr. art. Mirtom Pavić, za objekt diplomskog rada odabrana je apstraktna slika Kompozicija, češkog autora Petra Štembere iz fundusa Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu. Prema planu i dogovoru, na slici su trebali biti izvršeni cjeloviti konzervatorsko-restauratorski radovi. No, nakon stupanja u kontakt s autorom slike, po njegovoj izričitoj želji, zahvati su bili usmjereni na očuvanje postojećeg stanja te su stoga izvršeni samo nužni konzervatorski radovi.
U Povijesno-umjetničkom pregledu je prikazan kontekst vremena u kojem je autor Kompozicije živio te su opisana neka povijesno-umjetnička događanja tog vremena koja su izravno ili neizravno utjecala na njegov rad.
U naredne dvije cjeline, Konzervatorsko-restauratorska istraživanja i Metode i materijali, opisan je pregled provedenih istraživanja te tijek konzervatorsko-restauratorskih radova na samoj slici.
U cjelini Etičke dvojbe i pravne odredbe prikazani su primjeri koji ukazuju na razne probleme do kojih dolazi u etičkom ili pravnom smislu kada se govori o nastanku i očuvanju suvremenog umjetničkog djela. Objašnjen je i zakon o autorskom pravu, s referencama na hrvatski zakon i inozemnim primjerima.
Cjelina Razgovori skup je intervjua obavljenih s umjetnicom Ksenijom Turčić, umjetnikom i restauratorom Dujom Jurićem te restauratoricom Mirtom Pavić. Pitanja su postavljana umjetnicima u vezi njihova rada i pogleda na očuvanje istog, a restauratorima su postavljena pitanja u vezi njihova rada na djelima suvremene umjetnosti. U istoj cjelini prikazani su i neki od e-mailova primljenih od strane autora Kompozicije, Petra Štembere, u kojima se on sam izjašnjava o svojoj umjetnosti. U razgovorima s umjetnicima i restauratorima također je dotaknuto pitanje etike i prava.