Predstavljanje monografije „Rudolf Valdec – život i djelo'' u izdanju ALU Zagreb
U srijedu 15. lipnja 2016. u 19:00 sati u Muzeju MIMARA, Rooseveltov trg 5, Zagreb
Akademija likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu i Muzej Mimara pozivaju na predstavljanje monografije "Kipar Rudolf Valdec - Život i djelo (1872. - 1929.)" autora Enesa Quiena, objavljene u nakladi Akademije likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu koja će se održati u srijedu, 15. lipnja 2016. u 19 sati u Muzeju Mimara.
Knjigu će predstaviti: akademik Tonko Maroević, dr. sc., Branka Hlevnjak, likovna kritičarka i red. prof. art. Marcel Bačić (Akademija likovnih umjetnosti u Zagrebu).
Moderator: Tajana Vrhovec Škalamera, pov. umj. (Akademija likovnih umjetnosti u Zagrebu)
Puno je razloga zbog kojih se kipar Rudolf Valdec može smatrati izuzetnom pojavom u povijesti hrvatske skulpture. Na umjetničkoj sceni kao akademski školovani kipar djelatan je više od trideset godina, a tijekom cijeloga toga razdoblja kiparska aktivnost bila mu je punoga angažmana i jakog intenziteta. Najčešće je bio svrstavan i valoriziran unutar grupe kipara koji pripadaju razdoblju secesije, dakle do Prvoga svjetskog rata, kada Valdec i započinje karijeru, a dovršio ju je u kontekstu realizma i naturalizma, kojih se držao do smrti, 1929. godine. Za radove i angažmane Rudolfa Valdeca može se reći da predstavljaju konkretne početke novoga umjetničkog razdoblja, uz vršnjaka mu i kolegu Roberta Frangeša– Mihanovića, unosi nove modernističke stilske tendencije (secesija, a Frangeš i impresionizam) u zagrebačkoj i hrvatskoj skulpturi. Veliki, do sada u potpunosti neistražen i zato izazovan Valdecov opus zahtijevao je opsežno istraživanje. Tijekom istraživanja ''opusa Valdec'' postalo je jasno da svaka skulptura ima svoju jedinstvenu malu povijest. Pripovijedanjem i pokušajem nalaženja teme, ideje i svrhe nastanka svake od tih malih povijesti nastojalo se obogatiti povijest stilske epohe, društveni kontekst vremena i prostora za koje su skulpture namijenjene i realizirane, ili nerealizirane. Napokon, nastojalo se pridonijeti novim spoznajama i obogatiti povijest hrvatske moderne skulpture i umjetnosti u cjelini.
Pozivnica (Link)