U sklopu izložbe RETROPERSPEKTIVA: Ova bi djela mogla biti…
Četvrtak, 11.02.2016., Klub Doma HDLU
U sklopu izložbe RetroPerspektiva, u četvrtak, 11. veljače u 18 sati, održat će se Okrugli stol u Klubu Hrvatskog društva likovnih umjetnika, Trg žrtava fašizma 16, 10 000 Zagreb
Govornici: Marko Golub, Ivana Mance, Udruga OPA - Jelena Bračun, Martina Kosec, Gordana Košćec Bousfield, Ida Loher (više o govornicima)
Moderatorica okruglog stola:Tea Hatadi
Okrugli stol namijenjen studentima ALU u Zagrebu, kao i široj kulturnoj javnosti. Sudionici Okruglog stola bivši su studenti Nastavničkog odsjeka pri Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu i dugogodišnji akteri hrvatske kulture i umjetnosti, koji su po završetku studija ostvarili zapažene rezultate u edukaciji, teoriji umjetnosti i srodnim strukama a svojim djelovanjem obogaćuju kulturni, obrazovni i umjetnički prostor.
Okrugli stolu predviđa razgovor autora i posjetitelja, kroz koji će gosti ukratko predstaviti svoj dosadašnji rad te različite mogućnosti djelovanja na području likovne umjetnosti i obrazovanja nakon završenog studija. Kako s vremenskim odmakom svoje studiranje vide gosti i koliko je njihovo obrazovanje utjecalo na posao kojim se danas bave, na koji način vide svoje dosadašnje djelovanje, zašto su umjetnost, kultura i obrazovanje važni za razvoj suvremenog društva te na koje probleme u svojoj struci i na svom području djelovanja nailaze i pokušavaju riješiti, neka su od pitanja koja ovaj Okrugli stol želi dotaknuti i dati odgovor. Postavljanjem ovih pitanja dotiču se ključna pitanja na kojima se temelji sama izložba.
Ova bi djela mogla biti… / This Works Could Be...
Galerija PM i Galerija Prsten, Dom HDLU
Otvorenje izložbe održat će se u ponedjeljak 01.02.2016. u 19.00h
Trajanje izložbe: 1. 2. – 21. 2. 2016.
Izlagači: Grgur Akrap, Željko Badurina, Gordana Bakić, Snježana Ban, Gordana Bralić, Tomislav Buntak, Božena Končić Badurina, Iva Matija Bitanga, Jelena Bračun Filipović, Igor Čabraja, Iva Ćurić, Viktor Daldon, Ivan Fijolić, Ivana Gorički, Željka Gradski, Marko Grill, Tea Hatadi, Ana Hušman, Zdravka Ivandija Kirigin, Đorđe Jandrić, Igor Juran, Marija Knezić, Jasminka Končić, Ana Krolo, Ines Krasić, Daniel Kovač, Nina Kurtela, Lonac, Marija Lovrić, Hrvoje Majer, Ivica Malčić, Janko Matić, Miroslav Mirt, Maja Marković, Božica Dea Matasić, Margareta Milačić, Zoltan Novak, Petra Orbanić i Marija Plečko, Dan Philipp, Predrag Pavić, Terezija Pisković Barusić, Vesna Pokas, Iris Poljan, Lala Raščić, Bruno Razum, Davor Rogar, Berislav Šimičić, Natalija Škalić, Tanja Škrgatić, Josipa Štefanec, Anita Šurkić, Karla Šuler, Ivan Tudek, Zorana Unković, Iva Vraneković, Miriam Younis, Ana Zubak
U nepreglednom mnoštvu suvremene umjetničke produkcije ništa se predugo ne ističe, a pojedinačni rad kao da živi tek u trenutku, već naredni pripada zaboravu. U toj brzini neke se pojave uspijevaju afirmirati do razine fenomena, a neke druge, premda vrijedne, iz neobjašnjivih razloga ostaju nezamijećene i tek usputne pojave, na koncu zaboravljene. Riječ je, dakako, o nekim opće usvojenim konstatacijama i mehanizmima svojstvenih sistemu (suvremene) umjetnosti, koji nas mogu podsjetiti da je katkad nužno oduprijeti se sklonosti i navici prebrze potrošnje i zaborava, da bismo iznova obratili pažnju na one umjetničke vrijednosti što zaslužuju pamćenje, a koje su nam u tom općem relativizmu, raspršenosti i ravnodušnosti odviše brzo promakle.
U današnjem kontekstu vrijedno je sagledati individualna i grupna umjetnička ostvarenja generacije umjetnika nastala unatrag desetljeća i više, te zajedno podastrijeti radove, kako one koji su postali paradigmatski na mladoj likovnoj sceni, tako i one koji se prošli neopaženo, a „mogli bi biti od povijesne važnosti.“ [1]
Zanima nas, naime, što se događa s radovima nakon vremenske distance. Mogu li „negiranjem koncepcije linearnog razvoja u vremenu, povijesno potisnuti sadržaji u budućnosti biti revidirani, prevrednovani, promišljeni i funkcionalni.“ [2] Drugim riječima, hoće li izlaganje „zaboravljenih“ radova danas značiti više, nego li u vremenu kada su nastali? Koliko je uopće moguće očekivati svojevrsnu katarzu, da se tako izrazimo, odnosno revalorizaciju, reafirmaciju već uspostavljenih vrijednosti?
Naposljetku, što je presudno za afirmaciju neke umjetničke pojave? Počiva li ona tek na trenutno važećim usmjerenjima ili pak identitetu autora, odnosno pomalo gorkom uvidu da je „činjenica da je nekom dana mogućnost da napravi izložbu važnija od onoga što će na toj izložbi biti pokazano.“ [3] To su neka od razmišljanja i temeljnih pitanja, koja bi se kroz izložbu nastojala rasvijetliti i pokazati ne bi li ponudili makar djelomične odgovore, a moguće otvorili i nova pitanja.
Mišljenja smo da bi zajedno pokazani, odabrani radovi mogli predstavljati stanovito iznenađenje. Izložba uključuje radove nekoliko generacija umjetnika, kojima je, među inim, zajedničko ishodište obrazovni sustav iz kojeg su proizašli, a riječ je o Nastavničkom odsjeku (ALU Zagreb). Posrijedi su radovi nastali tijekom studija, dakle u formativnom razdoblju, onom najosjetljivijem periodu traženja vlastitog umjetničkog identiteta. Pritom obuhvaćeni period nije definiran precizno ograničenim vremenskim okvirom, već je određen sačuvanim radovima, njihovom dostupnošću, postojećom dokumentacijom, rekonstrukcijom, voljom autora. Uz to, posebnu važnost, odnosno osobitost predložene koncepcije čini i pogled iznutra samih protagonista – umjetnika u ulozi kustosa, koji prije svega imaju iskustvo proživljenog.
Snježana Ban, Tea Hatadi, Ante Rašić
Fusnote:
Izložba je realizirana uz financijsku potporu Gradskog ureda za kulturu i Ministarstva kulture Republike Hrvatske.
Galerija Bačva
Dom HDLU
Trg žrtava fašizma 16
10000 Zagreb
Radno vrijeme:
srijeda – petak 11 – 19
subota i nedjelja 10 – 18
ponedjeljkom, utorkom i blagdanom zatvoreno